W tym trudnym okresie Jabłka Grójeckie szczególnie wspierają akcję Kupuj świadomie – produkt polski.
Jest to kontynuacja zeszłorocznej kampanii Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Celem jest zwiększenie świadomości Polaków na temat wyborów konsumenckich, a co za tym idzie wspierania rodzimej produkcji rolnej. Codzienne decyzje zakupowe mają realny wpływ na funkcjonowanie gospodarki. Wybieranie produktów oznaczonych logo „Produkt polski” to wsparcie dla polskich rolników i przedsiębiorców, ale i podatki zasilające krajowy budżet.
Ministerstwo opracowało krótki przewodnik po oznaczeniach produktów spożywczych. Stanowią one cenną informację dla wszystkich konsumentów.
Pochodzące z regionu „Jabłko Grójeckie” to Produkt Polski z Chronionym Oznaczeniem Geograficznym. Pierwsze z nich oznacza, że zostały wytworzone w Polsce, a kupujący mają realny wpływ na wzrost sprzedaży na krajowym rynku owoców i warzyw.
Znak ChOG jest unikatowy. Zostały nim oznaczone produkty, które swe wyjątkowe walory zawdzięczają miejscu pochodzenia i wieloletniej tradycji wyrobu. Na terenie RP prawo do posługiwania się tym oznaczeniem ma 20 produktów. Są to m.in. bryndza podhalańska, rogal świętomarciński i Jabłka Grójeckie. Te ostatnie, swe wyjątkowe walory zawdzięczają wyjątkowym warunkom klimatycznym i glebowym regionu, z którego pochodzą. Charakteryzują się one niskimi temperaturami w nocy, w okresie poprzedzającym zbiór owoców. Dzięki temu Jabłka Grójeckie cechują się charakterystyczną kwasowością (wyższą o 5%) oraz bardzo wyraźnym rumieńcem. Owoce – tylko klasa premium i ekstra I – sprzedawane są w specjalnych opakowaniach; karton lub tacki 4,6,8 sztuk.