PYTANIE:
W nawiązaniu do przetargu, który ogłosili Państwo ponownie: przetargu na przygotowanie koncepcji wizualnej i wdrożenie dwuletniej kampanii informacyjno-promocyjnej SAMO ZDROWIE „Jabłka z ChOG” skierowanej na rynki Niemiec, Danii i Szwecji.
ODPOWIEDŹ:
W nowym ogłoszeniu niestety nie zmieniły się warunki udziału w przetargu, które bardzo ograniczają udział Agencji kreatywnych. Czy
istnieje możliwość zniesienia tych warunków? Bardzo dziękujemy za Państwa sugestię dotyczącą punktu 6.2.1 „„Warunki
potwierdzające posiadanie doświadczenia i wiedzy” zamieszczonego w „Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia”.
Biorąc pod uwagę charakterystykę dwuletniej kampanii informacyjno-promocyjnej dotyczącej jabłek pt. „SAMO ZDROWIE „Jabłka z
ChOG” skierowanej na rynki Niemiec, Danii i Szwecji, szeroki zakres różnorodnych działań do wykonania, wymiar unijny kampanii, wymóg: zrealizował co najmniej 1 kampanię dotyczącą produktów spożywczych (kampanię promującą i informującą o produktach, ich jakości lub ich właściwościach) ,na rynku lub rynkach zagranicznych w stosunku do siedziby Zamawiającego oraz która miała budżet co najmniej 5 mln PLN netto” jest jak najbardziej uzasadniony.
Kampanie prowadzone na rynkach zagranicznych o wysokiej wartości, jak również kampanie dotyczące produktów spożywczych wymagają odpowiedniego doświadczenia, którego nie ma oferent realizujący projekty wyłącznie na rynku polskim i o niższej wartości.
Z przeprowadzonej analizy rynku wynika, iż istnieją firmy spełniające stawiane w SIWZ wymagania.
Ponadto, Oferenci mogą występować w konsorcjum i wtedy doświadczenie będzie oceniane wspólnie dla wszystkich podmiotów, tzn. że doświadczenie poszczególnych członków konsorcjum podlega sumowaniu. Zależy nam na zaangażowaniu do do realizacji projektu odpowiedniego Wykonawcy, który swym doświadczeniem, wspomoże nas w przeprowadzeniu kampanii z należytą starannością.